KATEGORI: Näring , Mat

En grönare vardag!

Läs mer

KATEGORI: Prestation

CompEAT - mat och dryck på tävlingsdagen

Läs mer

KATEGORI: Prestation

Se till att träningen blir uppbyggande och inte nedbrytande

Träningen i sig, utan energi- och näringstillförsel, är nedbrytande för kroppen. Det är träning i kombination med mat som är uppbyggande. Direkt efter avslutad träning skriker kroppen efter energi. Kolhydrat- och vätskedepåer är låga, musklerna är nedbrutna och man kan vara extra känslig för infektioner. Läs mer

KATEGORI: Prestation

Prestationshöjande tillskott del 5 – Beta-alanin

Läs mer

KATEGORI: Prestation

Prestationshöjande tillskott del 4 – Nitrat

Läs mer

KATEGORI: Prestation

Prestationshöjande tillskott del 3 - Bikarbonat

Läs mer

KATEGORI: Prestation

Prestationshöjande tillskott del 2 – Koffein

Läs mer

KATEGORI: Prestation

Prestationshöjande tillskott del 1- När detaljerna får betydelse!

Läs mer

KATEGORI: Prestation , Näring

Protein för dig som tränar

Läs mer

KATEGORI: Prestation , Näring

Goda vanor görs dagligen

Bra och dåligt, nyttigt eller onyttigt, svart eller vitt. Vi tenderar att vara extremt kategoriska när det handlar om mat och hälsa. Det är dock inte det vi gör vid enstaka tillfällen som får betydelse, vare sig det gäller mat eller träning. Det är inte tårtbiten när man fyller år som är problemet utan det dagliga fikabrödet. Det är inte att springa tjejmilen som är hälsosamt utan att träna inför loppet. Läs mer