Våffeldax! Bananvåfflor med bananglass

Snart är det våffeldagen! Här kommer ett näringsrikt alternativ till traditionell frasvåffla med hallonsylt och grädde. Inget mjöl i våfflan och inget socker eller grädde i glassen. Minst lika god som klassikern, inspirerad av mormors gamla tips! Läs mer

Enkel och snabb bönpasta

En vegetarisk, snabb pastarätt med fullvärdigt protein tack vare kombinationen bönor, vete och ägg. Läs mer

Chiapudding med lakrits och citron

Chiapuddingen går att variera i det oändliga. Den passar utmärkt som mellanmål eller frukost och bra att ta med i farten. Här får den sällskap av den utsökta kombinationen lakrits och citron. Ett uppskattat och överraskande mellanmål! Läs mer

Nöt&fröbröd med egen färskost

Ett superenkelt, snabbt och näringsrikt bröd utan vare sig mjöl eller jäst. Till det egen färskost som du förbereder på 1 minut och tar ut ur kylen nästa morgon. Vardagslyx! Läs mer

Äkta gräddglass

Den tar 10 minuter att göra och blir så otroligt mycket godare än köpt gräddvaniljglass. Läs mer

Krämig blomkålssås

Jag tycker om att ha grönsaker i maten utöver som sallad vid sidan om. Hos oss är krämiga grönsakssåser ett uppskattat inslag. Läs mer

Adventsfrukost med smak av pepparkaka

Överraska någon du tycker om med pepparkaksfrukost till advent. Egentligen är det gröt- och äggfrukost som paketerats lite festligare och godare i en mug-cake med pepparkakssmak. Gillar du mjuk pepparkaka kommer du att tycka om den här! Gott, näringsrikt och mättande. Dessutom är det snabbt att slänga ihop. Läs mer

En komplett frukost i ett glas!

Börja dagen med en Blåbärssmoothie, fungerar även utmärkt som återhämtningsmål efter träning. Läs mer

Proteinrik hasselnötscrème – bästa pålägget

Vi har ett nytt favoritpålägg hemma. Näringsrikt, vegetabiliskt, lätt att bre (gärna tjockt) och väldigt gott. Passar utmärkt på frukostmackan eller lämpligt att ta med i en burk till jobbet för knäckemackan till eftermiddagens mellis. Enkelt att göra är det också. Och bara tre ingredienser. Läs mer

Näringsrika chokladbollar

Ännu är det väl lite tidigt till julgodiset men här kommer en variant av chokladbollar. Fortfarande goda och energirika men betydligt näringsrikare än 'originalet'. Kakaon och havregrynen är där som i det klassiska receptet, men de är utan både smör och tillsatt socker. Uppskattade i barnens matsäck på friluftsdagen, frestande i träningsväskan när passet är slut eller kanske som ett sött tillbehör till kaffet efter söndagslunchen. Läs mer